joi, 13 iunie 2013

Hristos S-a înălţat !

Hristos S-a înălţat ! Iată-ne ajunşi la patruzeci de zile de la Sfintele Paşti, la momentul Înălţării Domnului. Mântuitorul le-a explicat apostolilor necesitatea morţii şi Învierii sale, anticipând şi că tot ce era menit să se întâmple urma să se întâmple şi pentru ca Duhul Sfânt să se pogoare apoi, precum ne este arătat în capitolul 16 din Evanghelia după Ioan :

7. Dar Eu vă spun adevărul: Vă este de folos ca să mă duc Eu. Căci dacă nu Mă voi duce, Mângâietorul nu va veni la voi, iar dacă Mă voi duce, Îl voi trimite la voi.
8. Şi El, venind, va vădi lumea de păcat şi de dreptate şi de judecată.
9. De păcat, pentru că ei nu cred în Mine;
10. De dreptate, pentru că Mă duc la Tatăl Meu şi nu Mă veţi mai vedea;
11. Şi de judecată, pentru că stăpânitorul acestei lumi a fost judecat.
12. Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteţi să le purtaţi.
13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti.
14. Acela Mă va slăvi, pentru că din al Meu va lua şi vă va vesti.
15. Toate câte are Tatăl ale Mele sunt; de aceea am zis că din al Meu ia şi vă vesteşte vouă.
De aceea, după ce au fost martorii Învierii, apostolii au fost bucuroşi la Înălţare şi apoi erau în fiecare zi în templu, lăudând şi binecuvântând pe Domnul.
Necesitatea pogorârii Duhului Sfânt stă în necesitatea vitală pentru mântuire a restabilirii relaţiei corecte cu Dumnezeu, pierdută de Adam în Eden. De aceea, e atât de important să mergem la biserică şi să participăm la Sfintele Taine, căci atunci Hristos e în mijlocul credincioşilor şi se pogoară Duhul Sfânt. Şi rugăciunile în biserică sunt mai puternice decât cele individuale, deşi trebuie să ne ţinem şi de acestea, spre folosul nostru duhovnicesc. Noi suntem cei care avem nevoie să ne rugăm, noi avem nevoie să ne smerim şi să înţelegem că în Dumnezeu "trăim şi ne mişcăm şi suntem", după cum spune sfântul apostol Pavel în Faptele apostolilor (cap. 17). Hristos este capul Bisericii şi Ea este trupul Său, precum ne este amintit în capitolul 1 din Epistola către Coloseni (şi în alte locuri ale Noului Testament) :

12. Mulţumind cu bucurie Tatălui celui ce ne-a învrednicit pe noi să luăm parte la moştenirea sfinţilor, întru lumină. 
13. El ne-a scos de sub puterea întunericului şi ne-a strămutat în împărăţia Fiului iubirii Sale, 
14. Întru Care avem răscumpărarea prin sângele Lui, adică iertarea păcatelor; 
15. Acesta este chipul lui Dumnezeu celui nevăzut, mai întâi născut decât toată făptura. 
16. Pentru că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El. 
17. El este mai înainte decât toate şi toate prin El sunt aşezate. 
18. Şi El este capul trupului, al Bisericii; El este începutul, întâiul născut din morţi, ca să fie El cel dintâi întru toate. 
19. Căci în El a binevoit (Dumnezeu) să sălăşluiască toată plinirea. 
Înălţarea Domnului e şi Ziua Eroilor care au luptat de-a lungul secolelor pentru apărarea dreptei credinţe şi a neamului românesc. Au luptat pentru cei din timpul lor şi pentru cei din viitor, adică pentru noi, precum şi noi ar trebui să facem tot ce putem, conform cu darurile date fiecăruia de Dumnezeu, pentru românii din prezent şi din viitor şi să Îi dăm slavă lui Dumnezeu. Despre Înălţarea Domnului, care e şi Ziua Eroilor, puteţi citi aici :
http://www.crestinortodox.ro/inaltarea-domnului/inaltarea-domnului-119130.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu